Bij ons hangt sinds kort een grondwater lucht, echt vies. Alles al gechecked: rioolbuis, afvoeren etc. Wat te doen. Vooral bij droog weer is het erg.

Rioolbuis is gecontroleerd is gewoon heel. Kranen zijn opengezet en wc's doorgetrokken helpt ook niet. Het komt vooral voor bij droog weer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Antwoorden (7)

Heb je misschien nog een buitenputje dat droog staat, of een afvoerputje in de bijkeuken / garage dat droog staat? Kieper daar ook een emmer water door heen.
Of is er misschien een regenpijp die naar het riool gaat waar de stank vandaan kan komen? Dan is de oplossing om daar een sifon tussen te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al in de kruipruimte gekeken? Misschien dat het daar wat vochtig is geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoor je vaak een klokkend geluid bij het wegstromen van water of bij het doorspoelen van het toilet? Dan zou het kunnen dat er een vacuüm ontstaat die het waterniveau in het reservoir of siphon leegtrekt, waardoor een rechtstreekse verbinding met het riool ontstaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag eens rond in de buurt, als er meerdere problemen zijn kan je de gemeente vragen het hoofdnet in de straat te laten inspecteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien wel ergens nog een zak aardappelen bewaard.

Dat wordt ook een vieze vage lucht.
Lokaliseer je geur, meestal zit je goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het met stippel eens, de kans is groot dat het de regenafvoer van het dak is, omdat het vooral met droog weer is, het moet dus ergens met het weer te maken hebben en dan valt er een hoop af, blijft over de dakafvoer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige koelkasten hebben een "condensatorbak" waar in het opgevangen condens verdwijnt door verdamping!

Hierin komt vaak slijmvorming voor, bij warm droog weer verdampt het condens snel en wordt de koelkast extra warm!

Kan ook altijd filter vaatwasser zijn al ruikt dat ander