Wat heb ik nodig om van een bestaande aansluiting zoals op bijgaande foto aan mijn TV aan te sluiten?

Ik wil een tv plaatsen op mijn slaapkamer. De vorige bewoners hebben volgens mij de aansluiting niet goed achtergelaten in mijn (huur)huis. Deze aansluiting (zoals op bijgesloten foto's) zit bij mij op de slaapkamer. Wat heb ik nodig om hiervan een goed werkende tv-kabel te maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
ziet er niet uit als een goede coaxkabel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sterker nog, het ís geen coaxkabel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
volgens mij is dit een kabel met kroonsteentje, dus elektriciteit.........
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kroonsteentjes kan je overal opzetten. Dit lijkt op een signaalkabel, maar er kan ook stroom opstaan, alles kan, maar hier hoort geen 230V op te staan, zeer gevaarlijk. Waarschijnlijk is dit een telefoondraad, maar het zou ook van bijvoorbeeld een bel kunnen zijn. Ff met de eigenaar bellen,
anders een coax kabel trekken, meestal een eenvoudige klus.

Antwoorden (2)

Je hebt een goed werkende tv kabel nodig om er een goed werkende tv kabel van te maken.

Zo te zien is het gewoon een loze leiding waar de vorige bewoners een kabel doorheen hebben getrokken. Als ik het goed zie is het een telefoonkabel. Wat je kunt doen als je de telefoonkabel niet nodig hebt is een coaxkabel kopen en deze vast te binden aan de kabel die er ligt. Als je dan beneden in de meter kast aan de kabel trekt die naar boven gaat dan trek je meteen de coaxkabel mee. In de meterkast kun je de coaxkabel (waarschijnlijk met een splitter op het kastje van de kabel) dan aansluiten en boven stop je die in je tv. Wel even vooraf goed meten hoe lang je coax moet zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kabel op de foto is een stroomkabel.
Rood is de fase, blauw de nulleider en die losse geel/groene de aarding. Die kabel kan enkel dienen om een stopkontakt in die holte bouwen. OK dan heeft u al stroom.
Nu moet u nog een 60 Ohm naar boven zien te krijgen.

PS: belangrijk is dat die soepele kabel GEEN 2,5 mm² heeft en dus eigenlijk verboden is ! ! !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als dit 230V is, is dat niet alleen verboden maar ook zeer brandgevaarlijk.
Dat je het als optie geeft deze kabel voor stroom te gebruiken kan echt niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U zou die - niet geven als u de volledige text gelezen had.
Ik heb enkel willen vermelden welk soort kabel het is en er staat duidelijk bij dat VERBODEN is, u kan toch lezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
- het is geen stroomkabel.
- deze kabel kan niet gebruikt worden voor een stopcontact. Er is zoveel verboden, maar gevaarlijk is heel iets anders.