Is het normaal dat je bij niet functioneren van Tel sells Renovator, te horen krijgt dat de badkamer, bij een gezin (7), 2 wkn niet te gebruiken is?

Het apparaat is tot nu toe in mijn ervaring handig. Helaas blijkt het halfrond diamant voegenblad (Hp40) niet geschikt voor wat wel wordt gepromoot. Zaagsneden in tegels maken gaat ternauwernood tot 2 tegels. Op de kopse kant van het blad is geen diamantje meer te bekenen en werkt het dus niet meer. De rest moet ik nog uitvinden. De klantenservice is bedroevend. Je mag alles terugsturen en je krijgt in principe een nieuw apparaat met toebehoren. Waarschijnlijk alles van dezelfde kwaliteit. Een meerdere krijg je niet aan de lijn, die dekken zich af. Dat de badkamer in een gezin met 7 mensen 2 weken overhoop staat, wordt opgelost met het advies om bij familie (dichtstbijzijnde 80 km) of buren (hebben we geen kontakt mee) te gaan douchen.
Onderdelen zijn dus niet los toe te zenden. Hoe zit het dan met extra bestellingen doen van accessoires?
Ga dus beter niet met Tel Sell in zee, want de afhandeling bij klachten is bedroevend slecht. Zegt het voort, zegt het voort.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach, vroeger deden mensen jarenlang zonder badkamer, met een gezin met veel meer kinderen, dus dat overleef je wel. Washandjes en kranen functioneren nog steeds uitstekend.
Bovendien kun je ongetwijfeld bij de bouwmarkt instant goed gereedschap halen, kopen of huren, dus gewoon verder met je klus. Ook voor dit wonderapparaat er was, renoveerden mensen al badkamers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De volgende keer eerst hier zoeken als je iets koopt. (niet flauw bedoelt)
http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/doe-het-zelf/dag-ervaring-renovator-apparaat-schuren.351066 Voor het bewerken van tegels kan je beter een haakse slijper gebruiken.
Een "renovator" gebruik je alleen als het met niks anders kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor zulke werken, koop je het betere materiaal.Er zijn betere ideeen dan bij Tel sells te kopen ;) Om een tegel uit te halen is er een vlugge manier, maar je moet een beetje, een fijne zijn :)

Antwoorden (2)

Ja, het is vrij normaal dat de dure troep die via kostbare teeveereclames door onze strot geduwd wordt niet aan de verwachtingen voldoet, niet werkt, belabberd is van kwaliteit, problemen oplevert, niet de service biedt die je verwacht en uitdraait op een enorme teleurstelling.
Bij de een gebeurt het bij een wiswasser waarmee je de ramen aan de buitenkant moet kunnen lappen, bij de ander met een spons waarmee je zou moeten kunnen verven. In jouw geval was het een zaag.

De belangrijkste les om in je oren te knopen luidt :
Als het te mooi klinkt om waar te zijn, is het meestal NIET waar.

En als een vernieuwing echt werkt, ligt het binnen een jaar of twee goedkoop bij de Blokker, dus geduld loont in dat geval.

Verkopers als TellSell en aanverwanten mikken echter vooral op mensen die graag in sprookjes geloven en instant behoeftenbevrediging verlangen. (En wees eerlijk, het overkomt ons allemaal wel eens). Nu heb je je dure les geleerd, en weet je volgende keer beter. Spotje kijken, artikel onthouden, en als je het binnen een jaar ofzo bij de blokker ziet liggen, kun je het kopen voor het bedrag dat het ook waard is - vaak beduidend lager.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We lijken het eens te zijn ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan zal er wel een kern van waarheid in zitten ;) Ik heb trouwens prachtige handige spullen die OOIT op TellSell zijn geweest, maar dan voor een tientje van de Blokker en aanverwanten, en minstens zo goed. Hetzelfde geldt overigens voor spullen op braderieen ; goed onthouden, en later - soms wel een jaar later - kopen als je er eentje voor weinig ziet.
Het korte antwoord op jouw vraag is: TelSell heeft geen boodschap aan jouw badkamer, en kan ook niet verantwoordelijk gesteld worden voor het niet kunnen gebruiken daarvan. Jij bent zelf aan de klus gegaan, en of een apparaat wel of niet werkt is een heel ander probleem.

Als ik een garagekachel koop om mijn miniatuurverzameling op temperatuur te houden, en de kachel doet niet wat hij moet doen, dan kan ik ook niet terug naar de winkelier met de schade aan mijn miniaturen. Wél met het apparaat dat niet deugdelijk is.

Los daarvan: erg vervelend voor je. Hier in huis is de mening over TelSell producten: als iedereen het heeft en het werkt, kunnen wij ook overwegen het te kopen; als niemand het heeft, zal het wel niet zo goed zijn ;-)

Sterkte er mee!