hoi ik heb een luchtpijp van mijn wc naar zolder door het dak lopen.kan ik deze gebruiken voor een allesbrander?

deze pijp is van metaal en loopt langs een schuin afgetimmerde muur langs de trap naar boven

Toegevoegd na 1 uur:
dus ik kan wel deze ruimt gebruiken maar dan een andere pijp erdoor leggen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Nee, dat is heel gevaarlijk.
Kijk voor meer informatie op onderstaande site.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Rookgassen kunnen erg heet zijn. Op z'n minst heb je voor de afvoer daarvan een dubbelwandige stalen pijp nodig met een juiste diameter. Niet doen dus op deze manier......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me niet. De afvoer die er nu zit is gemaakt om koude lucht af te voeren. Je wil nu zeer hete lucht door afvoeren. Hiervoor heb je speciale rookgasafvoeren nodig. Deze zijn bestand tegen de hoge temperaturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Totaal ongeschikt hiervoor,deze pijp is niet gemaakt om warmte af te voeren.
Waar wil je dan in godsnaam de kachel neerzetten,om via dit kanaal de rook en warmte af te voeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dit kan niet!

De luchtpijp van je WC is NIET gemaakt op warme lucht af te voeren. Als je een kachel / allesbrander gaat opstellen, bel alsjeblieft een schoorsteenvegen / installateur om je te adviseren. Anders lezen we op maandag in de krant dat je alles bent kwijtgeraakt in een brand!