Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoi ik heb een luchtpijp van mijn wc naar zolder door het dak lopen.kan ik deze gebruiken voor een allesbrander?

deze pijp is van metaal en loopt langs een schuin afgetimmerde muur langs de trap naar boven

Toegevoegd na 1 uur:
dus ik kan wel deze ruimt gebruiken maar dan een andere pijp erdoor leggen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dat is heel gevaarlijk.
Kijk voor meer informatie op onderstaande site.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Rookgassen kunnen erg heet zijn. Op z'n minst heb je voor de afvoer daarvan een dubbelwandige stalen pijp nodig met een juiste diameter. Niet doen dus op deze manier......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me niet. De afvoer die er nu zit is gemaakt om koude lucht af te voeren. Je wil nu zeer hete lucht door afvoeren. Hiervoor heb je speciale rookgasafvoeren nodig. Deze zijn bestand tegen de hoge temperaturen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Totaal ongeschikt hiervoor,deze pijp is niet gemaakt om warmte af te voeren.
Waar wil je dan in godsnaam de kachel neerzetten,om via dit kanaal de rook en warmte af te voeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dit kan niet!

De luchtpijp van je WC is NIET gemaakt op warme lucht af te voeren. Als je een kachel / allesbrander gaat opstellen, bel alsjeblieft een schoorsteenvegen / installateur om je te adviseren. Anders lezen we op maandag in de krant dat je alles bent kwijtgeraakt in een brand!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding