Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe repareer ik dit? (uitleg)

Het gaat om een kastje in de badkamer.

Zoals te zien is op de foto is het kunststof laagje op het hout gaan wijken, door uitzetten van het onderliggende hout, idem aan de onderzijde van het kastje.

Bovenop het kastje zit een wastafel vastgekit, welke ook weer aan de muur gekit zit. Dus het kastje van de muur halen is momenteel een 'laatste' optie...eerst eens kijken of er ter plekke wat aan te doen is.

Het is op zich logisch dat als ik het laagje weer wil verlijmen, het hout er onder droog moet zijn...dit is best lastig, aangezien ik vermoed dat dit wel een aantal dagen nodig heeft, maar de badkamer ook gewoon gebruikt moet worden...

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Droog fohnen en autoplamuur gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zet iets op hoogte wat veel warmte afgeeft.
dan gaat het sneller hierna afkitten.
warmtebron zoals warmteventilator kacheltje b.v.

Toegevoegd na 2 minuten:
makkelijkis dit niet want als er eenmaal vocht tussen zit is het misschien al aan het schimmelen.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
meestal is het een spaanplaat product en een laagje kunststof gaat loslaten wanneer er vocht tussen komt.meestal niet te redden.gewoon vernieuwen .repareren is tevergeefse moeite.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is uitgezet door vocht, je kan het proberen iets terug te duwen met een lijmtang en 2 balkjes hout maar dat is echt minimaal en tijdelijk, ik zou er eerder voor kiezen om er een nieuwe plaat tegen aan te maken, liever vervangen maar omdat het allemaal verlijmd en gekit is zou ik er iets tegenaan maken, plaatje trespa of zoiets je kan ook bij de doehetzelfwinkel voor hele dunnen laminaat, misschien is dat ook wel iets.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dan wel eerst even de losse lagen verwijderen zodat 't niet teveel naar voren komt en minder opvalt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding