het maken van een pijl en boog hoe doe je dit?

ik wil graag een pijl en boog maken maar ik maakte gister een maar die kraakt nu ook al...
kan iemand een tutorial maken?

ik heb:
-Bijltje
-groot mes
-takken en bomen achter me huis, en bossen vlakbij,

ook wilgen dacht ik

kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Voor een goede boog moet je taxushout hebben, dat hout is verend. Het werd in de middeleeuwen al gebruikt als materiaal voor bogen. Wilgenhout etc. gaat breken, dat heb je zelf al ervaren. Wij kennen taxus als een soort conifeer in tuinen, waaraan rode besjes komens die ontzettend giftig zijn. Ook gemeente planten taxus aan als hagen en in parken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zoek naar een droog, dood stuk hout dat niet grauw of gebarsten is. Eik, es, taxus, berk of wilg bijvoorbeeld en ongeveer 1 meter lang. Het hout moet geen knoesten, zijtakken of kronkels hebben. Je kunt levend hout gebruiken als het absoluut noodzakelijk is, maar het geeft niet dezelfde kracht als dood hout. Als je dan toch levend hout gebruikt, probeer dan dennenhout te vinden. Dit kun je het eenvoudigst snijden en schoonmaken. Voor het schoonmaken kun je staalwol gebruiken. Wat ook helpt om het levende hout buigzaam te maken is om het te ontschorsen en in heet water te baden. Je kunt het vervolgens boven een houtvuur drogen.