Hoe heten de beugels die de tafelpoten aan de tafel vasthouden ?

Bij degelijke tafels met blokpoten worden de tafelpoten d.m.v. beugels aan de regels onder de tafel bevestigt. Wil graag zelf een tafel maken, en kan deze beugels niet vinden of de naam er van.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Die dingen noemt men tafelpoothoek of -zijwandhoek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als u het goed wilt doen, maakt u ook een pen en gat verbinding die u verstevigt met een tafelpoothoek.

-De pen-en-gatverbinding wordt vooral gebruikt bij poten en onderstellen van tafels en stoelen. Als ze goed gemaakt wordt (zonder te veel speling tussen pen en gat) is het een heel sterke verbinding. Schrijf de pen zo af, dat de dikte een derde van de dikte van het hout is. Het gat wordt met dezelfde instellingen afgetekend in het andere stuk hout.