Hoe moet je een muur met een boog behangen?

We hebben een ronde doorgang gemaakt van de eetkamer naar de keuken
Nu wil ik die muur behangen
Maar hoe doe je dat?
De boog is netjes glad gestreken
En in de boog moet ook behang
Hoe werk je dat af?
Het behang heeft ook nog een patroon
Wie weet raad?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.9K

Het beste antwoord

Eerst moet u de breedte van de boog opmeten, snij vervolgens van u rol de juiste breedte met ongeveer 10 centimeter extra. Doe vervolgens behang lijm op de plekken waar het behang de muur gaat raken.

Plak het behang over de boog en druk het stevig aan. Liefst met iets van een plankje stevig tegen het kozijn van de boog aandrukken. Snij vervolgens met een stanleymes het behang uit. Dit doet u door het mes bovenin de boog te plaatsen, tegen het buitenste stuk kozijn aan. Maak vervolgens een snijdende beweging helemaal tot aan de vloer, het is belangrijk dat het mes ten alle tijde tegen het kozijn aan blijf.

Als u dit netjes en vloeiend heeft uitgesneden, is het belangrijk dat u de randjes stevig aan drukt, en er moet genoeg lijm op zitten.

Aan het feit dat er een patroon in zit is niet heel veel te doen, of je moet meerdere stukken behang kopen en alles exact tegen elkaar aan plakken.

Veel succes met behangen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geweldig antwoord!
Hier kan ik iets mee
Dan kan ik het beste eerst de boog doen en dan de muur?

Andere antwoorden (1)

Ik gebruik, en raad het aan om een profiel te gebruiken.PROFILO ARTE heet dat ding.Op de muur kleven, uitplamuren, voorlijmen of gronden.Plakken, en in de voeg uitsnijden.Je hebt dan ineens een perfecte afwerking, en, een stevige hoek waar je al eens mag tegenlopen, zelfs met een voorwerp dat anders schade brengt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel!