Hoe repareer ik zelf de handvaten van het bestek die middels dwarsverbindingen aan elkaar geklonken zijn? (zie foto)

De dwarsverbindingen, een soort van klinknagels, laten vaak los.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

hoi honni,

neem aluminium klinknagels en klink de boel vast
natuurlijk, die klinknagels zijn dan net iets te lang, dik, oid.
boor het gat op maat, en klinken
zaag de klinknagel op lengte

eventueel een aluminium staafje tot 'klinknagel' promoveren.
voor ijzeren klinknagels moet je te hard slaan, dan gaat het bestek kapot.

veel suc6
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het heft van een mes dat geklonken is, kun je opnieuw klinken. Omdat het heft bij jouw messen van kunststof is, zal het heft waarschijnlijk breken bij het klinken. Het is dan verstandiger om het heft te lijmen met tweecomponentenlijm. Dat is temperatuur- en watervast en kan dus in de afwasmachine. Wel van tevoren goed ontvetten en een beetje opschuren.