Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn wastafel is hardnekkig verstopt en ik mag geen korrel-gootsteenontstopper gebruiken. Wat nu?

De zwanenhals zit ingebouwd, dat valt af. Plopper lukt niet en vloeibare ontstopper werkt een paar dagen. Kan ik soda en kokend water gebruiken? Ik meen dat de leidingen van plastic oid zijn en daardoor teer.

Toegevoegd na 6 minuten:
Een trekveer heb ik niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aha, dus het kan geen kwaad?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks, ik ga het straks proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Let wel!!! soda en caustic soda zijn niet hetzelfde. De laatste vreet kunststof afvoerleidingen aan en maakt het probleem alleen maar groter
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb gewone soda geprobeerd, helpt niet...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

je kunt een trekveer gebruiken. hiermee kan je de buizen even goed doorraggen.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen trekveer maar een ontstoppingsveer.
Een trekveer is voor het trekken van installatiedraad in installatiebuizen.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Maakt dat verschil dan? Ik heb ook wel eens mijn trekveer voor ontsoppen gebruikt, werkte gewoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het werkt dan werkt het.
maar op een ontstoppingsveer zit een speciale kop en een handvat zodat je hem kan draaien.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
lol ik schreef ontsoppen...nou ja...
Ik wist gewoon niet er verschil tussern die 2 was :-)
Met een trekveer kom je niet door de syphon. Je moet de zwanehals toch kunnen demonteren, hij is ooit ook aangesloten. Probeer het anders eens met een stuk dunne slanng wat je aansluit op de hete kraan, en dan in de afvoer rommelen. Opgeloste soda in heet water is ook een optie, maar dan moet het lang weken. Het beste is de zwanehals demonteren,( misschien een vakman er bij roepen? Dan is het in een keer goed gedaan.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HG agressieve gootsteen ontstopper werkt perfect succes ermee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb tot nu toe altijd gered met een kärcher met een ontstoppingslang er aan. Met hoge druk zijn de meeste verstoppingsproblemen wel op te lossen. Wellicht dat iemand in je kennissen kring er eentje heeft!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, maar met machines aan de gang gaan, dat vind ik iets voor de woningbouw, de huur is genoeg!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding