Wat is de beste manier om isolatiefolie te bevestigen aan vensters?

Ik heb een pakje isolatiefolie gekocht om met een haardroger aan een venster te bevestigen.
Maar ik kén die dingen : op een pakje ziet het er een makkie uit maar als je het dan doet valt het vaak tegen. Plus is het neit duidelijk uit de tekening of ik ook het raam (dus het houtwerk) voor een deel met de folie met bedekken.

Toegevoegd na 1 uur:
het gaat dus niet over kleeffolie, nog over statische folie, maar folie die isoleert en die je met een HAARDROGER moet aanbrengen....

11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat staat er voor info bij? Ik kan wel zeggen behangplak, maar daar heb je niets aan neem ik aan.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Beste Liveisgreat,
kun jij mij vertellen waar je die folie gekocht hebt?
Of als je het ergens op internet weet te staan, daar een link van geven? Ik ben namelijk al 4 jaar naar zo iets op zoek, en ik kan het nergens vinden.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
...ik heb zo'n voorgevoel...
liveisgreat
11 jaar geleden
wel, die verkochten ze gewoon in Aldi een tijdje terug. Maar je vindt ze in elke doe-het-zelf zaak zoals Gamma, Brico etc... In Vlaanderen alleszins toch.
liveisgreat
11 jaar geleden
@rena : behangplak zal niet gaan vrees ik...dat zie je ook aan de buitenzijde zitten.
er staat idd uitleg bij, ttz enkele zinnen, maar ik ken dat al. als je eraan begint gaat het niet zoals het moet en hop... folie stuk. Ik heb laatst zo gesukkeld met statische folie, die je zo moet vastmaken met water. Niet te doen, dat viel er telkens weer af. Op de duur heb ik ze vastgezet met silicone, het was toch maar voor een ruitje in mijn bergplaats. maar deze isolatiefolie is voor behoorlijk wat ramen in mijn huis waar (nog) geen dubbel glas in zit.

Antwoorden (1)

Er eerst voor zorgen dat u ruit kraaknet is, bij het kuiswater best een geut ammoniak toevoegen om degelijk te ontvetten.

Het raam met een plantenspuit nat maken en de folie ophangen aan het raam met de beschermfolie naar binnen gericht. Nu de beschermlaag verwijderen en de folie omkeren en definitief op het raam bevestigen en vanuit de midden het water ertussen uit wrijven.
Dan de zijkantjes met een breekmesje mooi recht afsnijden.
Het houtwerk moet niet bedekt worden.
Ik heb in bijlage nog een youtube filmpje gevonden die dit nog eens duidelijk maakt. Succes en niet bang zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat u heeft is raamfolie om op een kader aan te brengen die op het houtwerk van het raam moet komen.
Eens uw kader OP uw houtwerk is aangebracht kan u de folie erop vastmaken, nadien moet u met de haardroger VOORZICHTIG erop blazen om het een beetje te doen krimpen en zo mooi egaal glad te krijgen.