hoe isoleer je een voordeur ?

ik wil graag de zijkanten en bovenkant van onze voordeur isoleren.
hoe doe ik dit het beste ? (er zit al een borstel onder)
zie foto's de eerste is de deur met flits, op de tweede zonder flits, en dan zie je gewoon daglicht er doorheen. dit is boven de deur ook zo.
ik wil het liefst zo isoleren dat de deur gewoon open en dicht kan zonder dat er allerlei dubbelzijdige plakbandjes afvallen, en het liefst zoek ik een oplossing die er niet lelijk uitziet. iedeeen iemand ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (2)

Door tochtdichtging aan te brengen. Hierdoor voorkom je hinderlijke toch wat niet alleen een energiebesparing oplevert, maar ook het comfort enorm verhoogt.

Tochtdichting breng je aan door een tochtprofiel rondom op het kozijn te lijmen. In de bronlink kun je een beetje een idee krijgen van hoe zo´n tochtprofiel eruit ziet. Als je een beetje handig bent kun je dit profiel zelf (rondom) aanbrengen, anders kun je aan een vriend of familielid vragen of een aannemer/ZZP´er bellen. Vergeet in het laatste geval niet om eerst te vragen wat het gaat kosten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt er een beetje aan wat voor voordeur je hebt. Ikzelf heb vaak last van oostenwind en storm (Randstad) die op de voordeur staat en heb een oude deur. Woon je in een flat/appartement dan heb je genoeg aan een plakstrip. Ze zijn in verschillende dikten, maar ook verschillende vormen en breedten te koop.
Geplakte tochtstrippen laten in verloop van tijd toch los, vandaar dat ikzelf borstelprofielen gebruik (die je normaal onderop gebruikt).
Er zijn natuurlijk mensen die zeggen dat is geen gezicht, maar het zit aan de binnenkant en het helpt enorm. Om te controleren waar het echt tocht, kan je een waxine/kaars aansteken of een aansteke, indien het vlammetje naar een bepaalde kant uitslaat dan kan je op die plek een (extra) strookje tochtstrip plakken (bijv. aan de scharnierzijde). De borstelprofielen zijn er qua uitvoering in wit en bruin en hebben verschillende breedten. In elke bouwmarkt zijn ze te koop, maar ongetwijfeld ook in bepaalde warenhuizen of bij verzendhuizen.