Kan ik een trap van hout maken voor onder water?

Woon aan een kanaal, met een hoge betonnen rand, zou graag een steigertje hebben, maar dat mag niet, dus dacht een trappetje te maken net onder de waterspiegel, om makkelijk in en uit het water te komen. Om te zwemmen en te varen.
Het water is aan de kant is maar 1 meter diep

Toegevoegd na 2 uur:
Het trappetje zit altijd onder water, aangezien het "onzichtbaar" moet zijn...waterstanden fluctueren niet zo heftig hier.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

Al het altijd onder water staat gaat het goed, als er maar geen zuurstof bij komt. Dan gaat het pas rotten.. Dus diep genoeg leggen ivm golfslag en evt. droge tijden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dan moet je hard hout gebruiken want dat rot veel minder snel. En misschien beitsen of impregneren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het hout dan kan splijten. Wat kan erosie veroorzaken. Dus het hout gaat dan snel kapot. Je kan wel hard hout gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een trappetje van hardhout kan maken. Dan heb je een trappetje voor het leven. Echt waar. Hard hout vergaat niet.
Hardhout zinkt ook in het water, dus dat is ook wel gunstig.
Wel heb je goede zagen en boren nodig om er wat van te maken.

Je zou gewoon 4 hard houten palen de grond in kunnen slaan. Daarop hardhouten plankje.
4 kortere palen en plankje en maak zo je trap onder onder de waterspiegel.