wisselschakelaar met lampje pulseert. aangesloten lamp knippert voortdurend aan / uit. Hoe kan dat eh hoe verhelp ik het?

Toegevoegd na 3 minuten:
precies dezelfde schakelaar dus ook met verklikkerlampje, doet dat op een andere hotelschakeling in huis niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Klinkt als een led-spaarlamp. Die hebben maar heel weinig stroom nodig om al een beetje op te lichten. De 'lekstroom' door het verklikkerlampje is al genoeg.

- Als je de schakelaar 'aan' zet brandt de lamp wel goed?

- Probeer de LED lamp eens door een ouderwetse gloeilamp te vervangen.

- Verwijder eventueel het verklikkerlampje uit de schakelaar.

- Als je erg lange leidingen naar de lamp toe hebt kan zelfs de capacitieve stroom al genoeg zijn...