Waar kan je een overzicht vinden met verschillende varianten 'Lanyard knots' (zie afbeelding)?

Graag ook inclusief duidelijke uitleg om die zelf te knopen.

Hoe heet dit trouwens in het Nederlands?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Het wordt ook wel diamant knoop genoemd, alleen is dit bijna niet uit te leggen , je moet het zien en horen anders kom je er niet uit. Hoe is te zien op bijv de volgende link

Toegevoegd na 9 minuten:
Een overzicht van alle verschillende Lanyard knots zou hier te vinden zijn: http://www.google.nl/search?q=alle+verschillende+'Lanyard+knots'&hl=nl&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=UJssUPavF4ew0QWMpoDQDA&sqi=2&ved=0CFwQsAQ&biw=1250&bih=666
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn eigenlijk 3 soorten Lanyard knopen.
De Lanyard Cow Hits,
Cobra Knot (Solomon Bar or Portuguese Sinnet)
Lanyard (Diamond) Knot

De uwe is de Lanyard Diamond Knot. ( zie animatie in bron).

Een Lanyard is een riem, koord, of taliereep.