Hoe kan ik mijn keukenkastjes vervangen of oppimpen?

Ik wil graag onze keukenkastjes vervangen of oppimpen, maar omdat we in een huurhuis wonen, hebben de deurtjes aparte maten , zoals: kastdeur: 59,5 cm, bij 56,5.
Kan je deze ergens los bestellen? of bestaat er iets zoals folie om eroverheen te plakken ofzo? (ik ga geen hele nieuwe keuken aanschaffen) hopelijk kan iemand me helpen. Bedankt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zelfs de greepjes hebben een rare maat die nergens te krijgen is.. 11 mm.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Ik heb een wereld idee en vele mensen al blij mee gemaakt
er is tegen woordig plaklaminaat te koop , soort vinyl is dat , zowel in tegels als in stroken te krijgen dat kan je heel makkelijk snijden of knippen op maat folie er af halen en plakken in alle kleuren , gamma heeft het , flexxvloer heet het
maar op keuken kastje kan het ook , alleen wel heel goed aandrukken , kost vanaf 20 € per 2 m2 dus redelijk betaalbaar
om creatie je keuken op te pimpen , nog wat nieuwe handgrepen erop en wallah , mevr uw nieuwe keuken
suc6

Toegevoegd na 12 uur:
het was geen flexxvloer maar www.flexxfloor.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ook jij dus blij :-)
suc6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk wel dat het makkelijk is te verwijderen omdat de lijm op de onderkant al zit en je er folie moet afhalen om te plakken + vinyl is best wel heel sterk en wat het mooiste is , makkelijk schoon te houden , ik heb zelf ooit een oude toer caravan opgeknapt met heel dun vinyl , voor een paar centen ben je klaar , je kan natuurlijk ook gewoon zeil erop plakken maar dat is moeilijker om het mooi strak en glad te krijgen

Andere antwoorden (5)

Dit is juist een normale maat die bij de standaard maat kastjes hoort.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hier kun je allerlei deurtjes bestellen http://www.keukenwarenhuis.nl/artikel-1keukenrenovatie.htm

Verder kun je kastjes spuiten of lakken en inderdaad kun je folie gebruiken als de kastjes plat zijn.

Toegevoegd na 6 minuten:
Zelfs ikea heeft die maat kastjes maar dat gaat weer met een andere sluiting waarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De oude staat is tegenwoordig niet meer precies dat wat het was hoor. Verdiep je eens in de regels. Wij hebben ons halve huis verbouwd en als je vooraf toestemming vraagt kunnen ze ons niets maken en als je dat niet doet komen ze gewoon kijken of het er goed genoeg uitziet. Verder zullen ze bij een volgende huurder zeker wel weer eens de keuken vervangen. Wij hebben een compleet nieuwe ikeakeuken geinstalleerd en een extra muurtje gemaakt in de keuken. Zolang je er op vooruit gaat zullen ze niet moeilijk doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aan de binnenkant zal dat er misschien niet zo netjes uitzien maar het gaat natuurlijk om de buitenkant. Informeer eens bij een bouwmarkt, neem een deurtje mee. Ikea verkoopt ALLES los maar zoals ik al zei, je zit misschien met het ophangsysteem. Als je toch van plan bent hier een een poos te blijven wonen en je hebt het geld: overweeg dan een ikea keuken en vraag toestemming aan de verhuurder. Misschien betaalt die wel een deel mee?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Folie plakt gewoon, net als dat raamfolie. Je vouwt het om de rand naar binnen.
Vervangen kun je beter niet doen. Het kost een hoop tijd en geld en je moet niet vergeten dat als de huurbaas of eventuele nieuwe huurders het niets vinden, je het terug moet brengen in de staat zoals het was.

Wel kun je je kastjes schilderen oid, maar dan ook de zelfde regel met het terug brengen naar de oude staat.

Van te voren toestemming vragen aan de verhuurder kan je een hoop tijd, geld en ellende besparen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een klein budget hebt is dit te duur, maar vraag toch even een offerte aan, een mooie, duurzame en betaalbare keukenfolie, je eigen kleurkeuze, professioneel aangebracht.
www.keukenfolie.nl/hoe-werkt-het.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kunt ze zelf beschilderen (strepen, noppen, ruitjes etc.) Of gebruik sjablonen om figuren op de deurtjes te sjabloneren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na verhuizing keuken gepimpt met plakfolie verkrijgbaar bij de bouwmarkten zoals praxis, gamma etc. Raad de folie van de action af deze is zeer dun en gevoelig, meestal na een jaar vervang ik deze voor ander motief!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ipv handgrepen heb ik voor knoppen gekozen