Hoe kan ik het beste voegen harde voegen badkamer verwijderen?

Ik heb lekkage in mijn keuken vanuit mijn badkamer, dit omdat de voegen van het muurtje waar de spoelbak van mijn toilet achter zitten. Verrot zijn dan wel scheuren vertoont.

Hoe kan ik deze het beste weghalen? zonder dat het tegel werk in elkaar stort?

Het zijn dus harde voegen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er loopt toch geen water achter je spoelbak door?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Let ook op de doorvoeren van leidingen.en de leidingen zelf. Achter de spoelbak zou geen water mogen komen!

Antwoorden (1)

Je kunt de voegen verwijderen met een dremel, een haakse slijper oid.
Een maar, de kans is groot dat niet de voegen het probleem zijn maar dat de lekkage er achter zit. Ik zou het hele muurtje verwijderen en alles nalopen op een lekkage en na reparatie alles goed laten drogen en dan het muurtje weer opbouwen,
Alleen de voegen repareren en er zit toch een lekkage achter dan kom je van de regen in de drup want alles gaat schimmelen en het water kruipt overal in en achter.
Als je het muurtje voorzichtig weghaalt kun je de tegels nog wel redden en opnieuw gebruiken.