Ik heb een koolstoffilter geplaatst voor m'n grondwaterpomp en nu krijg ik zwartachtig water uit m'n kraan.....hoe komt dit?

Heb deze middag het filter geplaatst en krijg nu dus opeens zwartgekleurd water. Heb de pomp al veel laten lopen en het wordt niet minder.....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Utrecht
11 jaar geleden
Dat lijkt erop alsof de koolstof uit de filter komt. Kijk eens of 1) de filter niet kapot is 2) er goed in zit.

Het beste antwoord

Zit de filter er achterstevoren in? dan krijg je dit effect.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Was niet duidelijk, maar nu ik 'm heb omgedraaid is het opeens OK...ze zouden er beter een pijltje opzetten....

Andere antwoorden (2)

In die Norit (koolstof korrels) zit veel stof door de productie.
Dat zal er zeker uitspoelen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog vergeten vermelden:
als de filter kapot is zullen er korrels meekomen.
Dat stof is zo fijn dat het overal doorheen gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is normaal. In het begin wordt de fijne koolstof weggespoeld. Na korte tijd wordt het helder water.