hoe repareer je een gat in de muur?

ik heb met mijn voetzool een gat in de muur getrapt:(
het is een slap gipswandje en het gat is ongeveer 25 cm hoog 20 cm breed 5 cm diep. hoe kan ik het gat stevig vullen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.5K

Het beste antwoord

Zie het stappenplan van de karwei

1) Zaag het gat in de gipsplaat uit tot het een rechthoekige vorm heeft, met behulp van een decoupeerzaag of schrobzaag.
2) Schuin de kanten van het gat af met behulp van een hobbymes.
3) Zaag twee latten op maat. Maak ze 5 cm langer dan de lange zijde van de uitgezaagde rechthoek.
4) Steek de latten in het gat, zodat ze aan weerszijden 2.5 cm achter het gips vallen. Schroef de latten aan de gipsplaat vast met behulp van gipsplaatschroeven.
5) Snij een stuk gipsplaat op maat, ter grootte van de uitgezaagde rechthoek. Schuin ook hiervan de kanten af.
6) Duw het plaatje in het gat en schroef het met gipsplaatschroeven aan de latten vast.
7) Maak de muurvuller met water aan. De verhouding vind je op de verpakking. Plamuur de naden dicht met een plamuurmes. Na droging glad schuren.
8) Behandel het gerepareerde deel met voorstrijkmiddel. Je kunt dit na 12 uur verder afwerken (stuken, behangen of schilderen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Eerst met purschuim dicht maken en dan plamuren! :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meest simpele oplossing is een stukje transparant plakplastic er over heen te plakken ( goed strak) en dan in de zelfde kleur schilderen als je wand.
Anders moet je het gat opvullen met hout, plankjes op elkaar, daar kan je een stukje gipsplaat op schroeven en daarna afplamuren, schuren en schilderen.