HELP... hoe krijg ik die cv weer warm?

ik moet mijn cv- ketel bijvullen met water om mn verwarming weer warm te krijgen HOE doe ik dit?
heb gasten over de vloer en het werd langzamerhand erg koud, gelukkig wees iemand me erop, toch maar ff kijken naar de display vd CV . en die knippert!! ik moet hem bijvullen....HOE?? ik zie veel lichtjes in mn cv kast.......snap er de ballen van ;-)....hoe werkt zoiets??......

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En, is het al een beetje warm daaro ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
opgelost??

Antwoorden (9)

Zie Bron, onder het derde blauwe kopje.
Cryofiel
14 jaar geleden
Kijk, stap voor stap uitleg :-) en inderdaad heel duidelijk vind ik zelf. Misschien kan een van je gasten je helpen?

Succes!!

http://www.waterlandinstallatietechniek.nl/pages/serviceenonderhoud/ketelbijvullen.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onder je c.v ketel moet ergens een vul kraan zitten. Die sluit je met een waterslang met koppelstukken aan en vul hem bij tot niveau twee is bereikt.
Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap het wel, maar als je het nog nooit hebt gedaan..
Vrouwen weten het weer hè hihi +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, als je overal met je neus bovenop staat, dan leer je nog eens wat.. Loesje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niv 2?? wtf??..........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal wel dom zijn maar die afkortingen ken ik niet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, vader leerde mij vroeger ook al veel, zelfstandig meisje hè! UH, naatje is in de problemen denk ik.
Naat ,hij moet op het einde van het rood staan, begin wit.
Ik zou een van de gasten een lekker glas wijn en een heerlijk hapje in het vooruitzicht stellen, als hij/zij mijn cv ketel even bijvult :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahah dat sowieso........dat is voor latere zorg in de tussentijd heeft de rest het ook koud.een orgie zie ik toch echt niet zitten.........en btw zoveel slaapplek heb ik niet.....;-))))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, naatje, naar DIE cv ging je, ik dacht een andere cv :)
er zit een vulnippel onder of achter je cv ketel waar je een slang op kunt aansluiten.
er moet natuurlijk wel een slang vanaf de kraan op .
als je dat hebt gedaan moet je luisteren of je geen geborrel in de radiators hoort is dat wel het geval dan moet je ze even ontluchten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het goed is heb je er een slang bij gekregen
er zit een aansluit punt waar je die slang op kunt aansluiten en dan aansluiten op de kraan kraan open
en dan heb je er een sleutel erbij gekregen waarmee je het kraantje op de cv vulpunt kunt opendraaien er zit ook en druk meter op
vul de zaak tot het aanbevolen punt waarschijnlijk staat dat wel op de cv beschreven. dus nooit meer dan dat
succes
14 jaar geleden
Staat de gebruiksaanwijzing niet op de binnenkant van de deur?
Of heb je het boekje niet van de ketel....deze moet je ook bij je CV ketel houden hé....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja staat er wel maar er staat zoveel tekst dat je echt een dagdeel nodig hebt om het te snappen......ik ga mn best doen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is heel simpel joh...bij de mijne moet eerst de stekker eruit,dan de slang aankoppelen aan cv kraan en waterkraan,dan zet je de tapkraan bij de cv open en dan de waterkraan...kijk je op het metertje van de ketel of ie in het groene(dacht ik) vakje staat en klaar is naatje...zet dan de tapkraan weer dicht,draai de waterkraan dicht en koppel de slang weer af....en ga weer terug naar je visite en neem een neut op de goede afloop...Proost!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 muts vooral voor de aanvulling.
Bij iedere cv-ketel behoord een instructieboekje. Heb je dit niet dan begin er niet aan als je er helemaal geen verstand van hebt. Bel een cv-monteur of bedrijf en vraag daar om raad. Vermeld merk en type van de cv-ketel en je bent zeker dat je de goede oplossing krijgt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb je geen buurman ???
de meeste buurmannen weten wel hoe het moet,
is in paar tellen gebeurt dat bijvullen