Hoeveel weegt een m3 puin ongeveer ?

Ik wil mijn betonnen schuurtje afbreken. Daarbij ben ik aan het bekijken hoe ik het puin het best af kan voeren.

Nu wordt dit door de afval-verwerker per kg berekend. En ik heb straks zo'n 3 a 4 m3 puin.

"Brengt u schoon puin, dan betaalt u op vertoon van uw afvalpas een poorttarief van € 4,- voor de eerste 100 kg. Iedere 20 kg meer kost € 0,80."

Dat is dan waarschijnlijk 4 Euro + nog wat voor elke aanhanger. (geen idee wat het laadvermogen van een gemiddelde aanhanger is)

Een klein 3 kuub afzetcontainertje kost zo'n 100 Euro.

Wat zou dat puin ongeveer wegen ? Daarmee kan ik de prijs berekenen.

Ik probeer te achterhalen wat het goedkoopst is.

( inderdaad... een echte 'ollander ;-D )

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
42.9K

Het beste antwoord

Ga maar uit van 1500kg, dan zit je veilig.
Zijn het vooral stenen, dan 1300kg,
zit er veel klein spul en zand tussen dan 14 a 1500kg.
(gebroken puin 1800kg, maar dat is super klein)

Bestel die container maar, sowieso goedkoper en veel minder werk.

Een standaard tandemasser heeft een laadvermogen van rond de 1500kg. Totaalgewicht 2000kg.
Maar mag je daar mee rijden? (BE en een auto die het mag trekken)
Een enkelasser heeft meestal een totaalgewicht van 750kg, maar met een laadgewicht van 400kg moet je vaak op en neer.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik zie nu pas ''betonnen schuurtje'' staan,
dan inderdaad rekening houden met 2000kg zoals Spuntje ook zegt.

Toegevoegd na 14 minuten:
Vergis je trouwens niet in een ''betonnen schuurtje'',
probeer eens een stuk te slopen, want handmatig (bewapend) beton slopen zou wel een tegen kunnen vallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is zo'n 1300 à 1400 kg, en met veel beton zit je gauw op 2000 kg, volgens forumbezoekers op een klusforum.