De stortbak van mijn toilet loopt niet automatisch vol na het doorspoelen. Pas als ik een mep tegen de bak aan geef, loopt hij weer vol. Wat te doen?

11 jaar geleden
62.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een mep tegen de bak geven....

Antwoorden (7)

Loodgieter bellen voor reparatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is een eenvoudig klusje, maar als hij een geldboom in de tuin heeft en beide armen mist een goede tip!!!
Misschien zit er kalk op het mechanisme. Als je technisch bent draai dan het kraantje even dicht dat water vult in de stortbak en kijk wat het mechanisme doet. Viakal Antikalk of azijn zou kunnen helpen. Maar sloop het niet door hem uit elkaar te halen als je niet heel handig bent.
Succes ;)

Als er een loodgieter bij moet komen en je hebt de wc toch in de tussentijd nodig kun je ook tijdelijk doorspoelen met een emmer water.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De stortbak open maken en kijken naar de vlotter, als die niet soepel op en neer gaat is dat het probleem. Dan moet je die vervangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je handig genoeg bent, loont het de moeite te kijken naar het vlottermechanisme. Als dat blijft hangen, blokkeert het het kraantje, waardoor er geen water meer in de stortbak stroomt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Soms schuurt de vlotter langs de wand van de stortbak; vaak is het voldoende om hem wat naar het midden van de bak te buigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uw vlotter blijft hangen, u kan die vrij krijgen door de stang waar die opzit een beetje te plooien zodat hij niet meer tegen de kant komt.
Als het eentje is zonder stang maar gewoon vertikaal omhoog moet komen dan spuit u er Viakal of Antikal op totdat hij weer soepel kan bewegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij de aldi of lidl kun je van die wc bruis tabletten kopen deze werken ook wel in je stortbak, soms helpt dat wel