ik wil de bediening van de centrale ventilatie 70 cm naar voren (op een nieuwe muur bevestigen), is dit te realiseren i.v.m. met de bedrading?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja hoor, als het alleen de bediening is: daar staat zwakstroom op. Zou toch voor de zekerheid die groep uitzetten (waar de CVent aanzit) en dan de draden (in PVC-buis) doortrekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dan doormiddel van kroonsteentje verlengen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@freekfluweel: Hoe kun je het beste de draadjes verlengen?
Solderen of een kroonsteentje of in elkaar twisten?
U kan daar een kabeltje aan verbinden met de gewenste lengte en uw bediening verplaatsen.
U twist de draden aan elkaar en vervolgens soldeert u die met tinsolduur, daarna een krimpkous erover en u heeft een degelijke isolatie.
Let op, uw krimpkous erover schuiven alvorens de draden in elkaar te twisten en te solderen.
Nadat u de krimpkous gekrompen heeft kan alle geleiders nog eens omwikkelen met tape.
U kan nu zeker zijn dat daar niets meer kan mee gebeuren.
Vergeet niet eerst de spanning van de unit af te halen !