Hoe lang moeten de duimhengen zijn van een hardhouten tuinpoort/deur van 90cm breed?

De poortdeur is behoorlijk zwaar.

bamibal
11 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Ik zou er 3 monteren van 60 cm lengte. Zelf heb ik een poortdeur van 110 cm breed, maar is geen hardhout en daar zitten 3 hengen op van 20 cm en nog extra in het midden een deurscharnier, maar is een erfenis van de vorige bewoner en duidelijk doe-het-zelf (zowel de poort als de bevestiging). Toch hangt die poort er al bijna 30 jaar in en functioneert nog steeds. In de link meer aanvullende info over beslag en montage voor/van een tuinpoort.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
Dank je!