Kan iemand mij een indicatie geven van een prijs om de buitenkant van de woning te laten stucen? Het gaat alleen om de stenen dus niet het hout

is dit zelf te doen?

Toegevoegd na 15 uur:
En als je het nog extra wilt isoleren? Hoe moet je het dan afwerken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

De kosten van een stucadoor zijn heel verschillend: ze variëren van 6 euro per m2 (buitenlandse stucadoors) tot over de 20 euro per m2. Dit heeft natuurlijk te maken met de soort afwerking die u kiest, maar ook met de soort stucadoor met wie u in zee gaat. Wat het belangrijkste is, is dat u altijd kiest voor een erkend stucadoorsbedrijf. Stucadoren is namelijk niet zo maar iets, het is een vak apart en er kan veel mis gaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kan het idd zelf doen, maar als je het nog nooit gedaan hebt, wordt het nooit zo mooi als door de stucadoor. Die mensen zijn wandelende waterpassen. Bovendien moet je niet vergeten dat je op een dag zo maar eventjes een paar 110 kilo loopt te verstouwen. Ikzelf stuc kleine dingen, voor de hectares laat ik graag de stucadoor komen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik zie nu pas de foto's en het oppervlak valt reuze mee. Je kan het zelf proberen maar oefen eerst even op bijv een schuurmuur:

http://www.klusidee.nl/Forum/about4721.html

http://www.gamma.com/doe-het-zelf/stucen/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan je geen prijs noemen maar wel een tip. Op de website werkspot.nl kun je je "opdracht" plaatsen. Vervolgens kunnen specialisten hier op reageren en je een prijs bieden. Op deze site kun je ook soortgelijke opdrachten van andere mensen zien en zien wat voor biedingen daar op zijn gedaan. Zo kom je er snel achter wat het ongeveer gaat kosten om het te laten doen.