Ik wil mijn huis schilderen, het is nu donkergroen, ik wil graag dat het wit gaat worden, kan ik hier overheen schilderen of moet ik alles afkrabben?

Dekt het voldoende is de vraag?
of moet ik eerst grondverf over de groene laag doen? en dan wit?

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb een foto erbij gedaan, het gaat dus ook om de hele voorkant en achterkant van de woning, deze is voorzien van hout

Weet jij het antwoord?

/2500

Als de groene verf goed is gehecht op de ondergrond is krabben nie nodig. Goed schuren/opruwen voldoet dan voor een goede hechting van de witte verf, van donkergroen naar wit zal wèl een paar 'stappen' vergen. Gebruik daarvoor een wat goedkoper verfje...

Eerst schoonmaken / ontvetten met ammoniak in water (1 op 20). Dan schuren (korrel P150 /180). Dan gronden en licht schuren, wellicht nogmaals gronden als het groen door schemert. Weer licht opruwen (P180 / 240). Afstoffen en dan wit lakken. Schilder de groeven met een kwast en de vlakken met een roller. Gebruik hetzelfde verfsysteem als er op zit (waterverdunbaar =acryl of terpentine verdunbaar =alkyd). Als je met waterverdunbare verf werkt blijf dan fluks doorschilderen zodat je nat-in-nat aansluit. Het voorkomt aansluitproblemen. Zet deze verf ook wat dikker op voor een gladder resultaat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100