Kan ik nieuwe kit aanbrengen over een al bestaande kit?

Ik heb eergisteren een nieuwe douchecabine geplaats en afgekit, nu blijkt er nog water door te komen en moet ik nog een stukje opnieuw kitten, dus moet ik dan de al bestaande kit verwijderen en hoe kan ik dat dan het beste doen, de bestaande kit is in een kier, dus het is nog al moeilijk om die te verwijderen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
24K

Het beste antwoord

Nee dat moet je echt weghalen want dat houdt niet.

Toegevoegd na 49 minuten:
Kitwerk is grotendeels onderhoudsvrij. Sanitair kit gaat vaak na enkele jaren toch zwarte pitten vertonen omdat het schimmelwerende middel is uitgewerkt.

Het reparen van oude kitranden komt vaak neer op het compleet vervangen. Snij de oude kitranden weg met bijv. een flexibel scherp aardappelschilmesje. Als u veel kitranden moet wegsteken gebruik dan een speciale kitsteker. Maak de ondergrond goed schoon en kit opnieuw
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee dat gaat niet, de oude moet eraf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haal het meeste weg met een mesje o.i.d., doe er daarna kitverwijderaar op en laat dit inwerken. Deze kun je wegvegen en als het helemaal schoon is, doe je er nieuwe kit op.

Toegevoegd na 7 minuten:
Mocht de kier echt heel klein zijn, dan zou ik met een dun mesje het overtollige kit wegkrabben en er dan gewoon overheen kitten. Kitverwijderaar moet je goed schoonmaken en dat gaat lastig met een kier waar je niet bij kunt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt er ook gewoon lym op smeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie lym dan
Lijk me niet verstandig. Beter is het om eerst de oude kit te verwijderen.