hoe zet je een nieuw kozijn in een muur?

ik wil zelf een kozijn vervangen. de oude eruit halen zal wel lukken (in stukken zagen), hoe zet ik de nieuwe vast? is alleen pur voldoende?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Renovatie kozijn met gebruik van Deventer profiel.
Oud kozijn verwijderen, nieuw kozijn kun je er dan zo inschuiven. Werkt perfect. Zo worden vrijwel alle renovaties uitgevoerd (door vaklui tenminste).
Als je het kozijntje laat maken moet je dit maar eens aankaarten. Een timmerman weet dan precies wat hij moet maken. Meet de exacte maten van het gat en geef deze aan de timmerman, let op dat het een recht gat is, met rechte haakse hoeken. Zeg ook tegen de timmerman dat dit de maten van het gat zijn, en niet van het kozijn. Hij weet dan wel hoe groot hij het kozijn moet maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
En niet purren. Da's knoeiwerk.
Je moet het schroeven.
Met het juiste profiel is het gewoon dicht.
En dan kun je binnen het aftimmeren en eventueel afkitten (acrylaat en GEEN siliconen) en schilderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vaak zit er in de spuow een soort van stelkozijn{houten frame} waar je het nieuwe aan vast kunt zetten.Zit dat er niet dan maak je dat zelf een door in de spouw{onder,boven en de 2 zijkanten} een balk te maken en pur je goed vast.Als de pur uitgehard is kozijn plaatsen.