boekenplank 4 meter, hoeveel plankendragers heb ik nodig?

400cm x 30cm, wil hem als boeken/planten/decoratie plank gebruiken, hoeveel dragers heb ik nodig per hoeveel cm???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.4K

Antwoorden (5)

Zeker om de vijftig centimeters! Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe zwaar je 'm wil gaan belasten...

Toegevoegd na 10 minuten:
Je wilt toch niet dat hij gaat doorzakken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste is om er 3 te nemen 1 inks 1 in he4t midden zodat de druk kracht verdeeld is en 1 helemaal rechts. Dit maakt Totaal 3
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met die dunne plankies ? Dat wordt een drama
Om de 75 cm, dan buigt de plank niet door. Dus 5.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat komt aardig in de buurt - mits hij niet al te idioot dunne plankes heeft. Een boekenplank moet toch wel minimaal 12 mm zijn, liever nog 15 of 18.
Als het gewoon meubel MDF of volhout is zou ik zeker om de 40 cm eentje zetten want anders gaat die zeker doorhangen.
Ik spreek uit ervaring. Boeken zijn hééél zwaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hangt ook van de stevigheid van de plank zelf af. Is dat een stevige plank van 1cm dikte dan zou ik er 4 gebruiken
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1 cm dik is lawaaibomenhout ; boekenplanken moeten minimaal 12 mm, liever nog 15 tot 18 mm zijn. Liever 7 dan 5, maar zeer beslist niet minder dan dat - of je moet er maar heel weinig boeken, bloempotten en CD's op zetten.