Kan het dat een wc te klein is voor standaard wc-brillen? Of heb je de bril dan verkeerd gesteld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.7K

Antwoorden (4)

Onder de bevestigingsbeugels van je wc bril zitten drie schroefgaatjes of een draai systeem. De schroefbouten kun je r uit draaien en een gaatje verder er weer in draaien waardoor de wc bril wel past. Kijk maar even goed naar de beugeltjes. Soms kun je ook het linker en rechterbeugeltje verwarren bij bepaalde wc brillen waardoor het lijkt dat hij niet past. Ik weet natuurlijk niet wat voor bril je hebt gekocht maar ze moeten altijd standaard zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je hier is verder niets aan toe te voegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+. Helemaal correct
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Zie voor het zoeken naar de juiste wc-bril:
http://www.wcbrillen.com/news/6/Wat-is-de-beste-manier-om-een-toiletzitting-uit-te-zoeken%3F.html

Of voor de montage:
De exacte plaats van de toiletbril is afhankelijk van de vorm en de grootte van de toiletpot. Leg daarom vóór montage de nieuwe toiletbril op de toiletpot om de juiste positie te bepalen. Daarbij moeten de doppen onder de toiletbril steunen op de rand van de toiletpot. Draai daarna de toiletbril (met deksel) om.
Bij de nieuwe toiletbril hoort een setje bevestigingsmiddelen. Hierbij zijn twee pennen met schroefdraad. De beide pennen schuift u in de openingen in de bril. Vergeet niet om over beide pennen de bijgeleverde rubberen ringen te plaatsen. Dat voorkomt beschadiging van de toiletpot én zorgt er voor dat de bril beter op zijn plaats blijft. Draai vervolgens de toiletbril om en schuif de beide schroefpennen door de bevestigingsgaten in de toiletpot (foto 3 en 4). Schroef daarna de toiletbril stevig vast met behulp van de bijgeleverde kunststof vleugelmoeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een hangtoilet hebt, kan het zijn dat een standaard wc bril te groot kan zijn, als je een verkorte wc pot hebt.

Dit is vaak aan de orde met het merk van Villeroy & Boch en sphinx/keramag als je een verkort model hebt, moet je bijna altijd een bril van dat merk aanschaffen.

maar het kan ook zijn dat de bril niet goed is afgesteld, dan moet je de bevestigingsset omdraaien of een draai aan de rossetten geven dat ze naar achteren of naar voren schuiven

Wil je het helemaal makkelijk bekijken, moet je op de site van pressalit kijken, daar hebben zij een soort van digitale mal moet je eerst het model van je pot selecteren en dan een aantal maten invullen en dan krijg je alle modellen wc brillen van hun, die zouden kunnen passen.

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn inderdaad wc potten die kleiner van afmeting zijn dan standaard. Dit kan zijn om ruimte te besparen. Het beste is om de oude bril (schoongemaakt) mee te nemen als voorbeeld.