Hoe bevestig ik 3 balken van muur tot muur t

Ik wil de balken van muur tot muur bevestigen T.B.V een stapelbed van 90 cm
De lengte van muur tot muur is 2,50 M

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (6)

Stevige hoekankers gebruiken en desnoods met keilbouten vastzetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn speciale balkdragers in de handel, die bevestig je op/in de muur. Balk er strak inzetten .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt op elke muur een balkje schroeven. Die gebruik je als drager voor de lengtebalken.
11 jaar geleden
de balkdragers zijn het beste dan kunnen de balken niet kantelen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als eens aan gedacht om vanaf het plafond vertikaal naar beneden balken tegen beide muren te zetten.
Daartussen eerst uw horizontale balken tussen schroeven zodat die schroeven onzichtbaar worden.
Alles zo juist mogelijk afmeten, moet tss de muren passen.
Ik heb een tekening gemaakt, zie afbeelding.
Heeft een zeer mooi effect en u ziet geen steunbalken of muurhaken. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dit gedaan door op de overliggende muren twee balken 44x67 te bevestigen met kozijn pluggen ( 3 stuks van 10x100) daarop heb ik de lange balken gelegd waarop de met vloerdelen een oppervlak heb gemaakt waar het matras op kan liggen. Wel een gaten patroon in de "vloer" maken om het matras wat lucht te geven