wanneer je staand aan een werktafel werkt is deze op de ideale hoogte als je rechtopstaand je handen er plat op kan leggen.
De soort hout is denk ik heel erg afhankelijk van wat voor soort "werk"je op die tafel wil gaan doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een hele mooie vraag.
Er zijn standaart maten voor, doch ieder mens heeft een andere lengte of werkhouding.
Pas deze tafel dus aan aan de hoogte waarmee je ( of wie dan ook ) het prettigst werkt.

Ik zou voor een hardhouten werktafel kiezen met een verwisselbaar werkblad.
Daar hout, hoe sterk ook, toch een keer zodanig beschadigd raakt dat dit vervangen moet worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
boven je heup
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede werkbank is normaal 75 cm hoog.
Als hout kan u best beuk gebruiken en zo een 4 a 5 cm dik.
In principe is elke harde hout soort bruikbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat 'normaal' hangt nogal van de lengte van de gebruiker en de manier van gebruiken af. Als ik staand moet werken aan een werkbank van 75 cm hoog, sta ik krom...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, dit moet 95 cm zijn. Dit is een vrij normale hoogte, zeker als u daar nog eens een bankschroef op monteert.
Er zijn werkbanken te koop tot 110 cm, het hangt er een beetje vanaf wat welk werk u er wilt aan verrichten. Als het veel klein montage of herstellingswerk is welke staande uitgevoerd zal worden kan u beter voor 110 cm gaan.
Een ding is zeker die zijn praktisch allemaal met een werkblad uit beukenhout.
idd handen plat op het werkblad of iets hoger kan wel,
waar staat je werktafel , middenin of tegen een wand
als hij tegen een wand staat zou ik een werkblad van keuken nemen , alleen deze zijn maximaal 60 cm diep, een mooie plaat multiplex van 12 of 15 mm is heel sterk , maar niet zo mooi dus hangt het helemaal vanaf wat je op die tafel gaat maken/bewerken en wil je hem iets overlaten steken voor een bankschroef oid , ideeën zat suc6