Zitten de gaten voor aan- en afvoer in een toiletpot (achteruitlaat) altijd op dezelfde hoogte?

Ik moet een nieuwe toiletpot met achteruitlaat en wil graag de bestaande aan- en afvoerbuizen gebruiken. Is de hoogte van deze gaten aan de achterkant van de pot gestandaardiseerd, of zitten ze bij ieder merk op een andere hoogte?

paulus811
12 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (2)

Nee, je hebt verschillende hoogtes.
Ook waar de "uitlaat" zich begeeft hoeft niet bij elke pot gelijk te zijn.

Om een eventuele hoogte verschil op te vangen heb je hele mooie schuifmoffen voor.

Succes met klussen..............
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die afmetingen zijn zelden gelijk. U kan best de maten opnemen van de bevestigingsbouten tov de afvoer voor een vrijhangende pot of afvoer tov de vloer voor een staande. Met die gegevens naar de shop gaan. Aanvoer is meestal niet zo cruciaal omdat die doorgaans met een metalen flexibel is.