Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe wit je een plafond met de witkwast?

Als je een roller gebruikt moet je lange banen maken. Dat lijkt me bij het gebruik van een witkwast niet mogelijk. Wat voor techniek pas je toe als je met een witkwast het plafond doet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het er op voorzichtig op klodderen en uitsmeren.(=antwoord op vraag) Dat je met een roller lange banen moet maken is een misverstand, bovendien kan je met een roller goed gebruik maken van een verlengstok. waardoor je jezelf niet zo erg onderkliederd. Het is bij elkaar wellicht een investering van €30,- maar scheelt een hoop ergernis en tijd voor een beter resultaat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Latex is bovendien goed uit te spoelen. Ik heb mijn roller nog van 20 jaar geleden, en al een paar keer gebruikt.
(Lees meer...)
Frimu2
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Met een kwast is niet te doen als je een groot oppervlak moet doen en het beste is om ineens een goede latex zoals van Histor monodek erop te doen,dan hoeft het maar één keer.
Als je een goede witkwast hebt, is het te doen als je niet een hele grote oppervlakte moet witten. Je staat op een trap met een speciaal plateau om de verfpot op te zetten. Het beste is om het baan voor baan te doen.
Maar zoals in antwoord 1 al werd aangeraden: met een roller en speciale stok werk je een stuk sneller. Er is speciaal plastic om de grond te beschermen en als je een verfoverall aandoet, blijf je zelf ook redelijk schoon.
Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik een grote witkwast van goede kwaliteit,dus langharig breed en dik en van chinees varkenshaar.
Lichtjes indopen niet dieper dan een cm,afstrijken en lange banen maken,helemaal uitstrijken!
Rustig aan en boven je macht de arm strekken,even uitademen en de volgende baan.
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding