een muur wand een andere kleur moet die dan eerst weer wit gemaakt worden

hij is nu blauw ik wil de wand nu lila kleuren

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.5K

Het beste antwoord

Lila = rood + blauw, dus een blauwe muur is goed lila te krijgen. Waarschijnlijk zal het je niet met 1 laag lukken, maar dat is vooral afhankelijk van de donkerheid van het blauw.

Lila zal wel wat duurder zal, dan witte latex.
Als de kosten een punt zijn, dan kan je eerst 1 laag goed dekkende latex doen, zeker bij donker blauw. (Histor monodek is nu goedkoop bij de Karwei)
Als je een beetje handig bent en de precieze kleur is niet heel belangrijk dan kan je daar trouwens prima zelf lila van maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee hoor, hij hoeft niet eerst wit. Je kunt er gewoon overheen verven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je van donkerblauw naar licht lila wilt, gaat het waarschijnlijk niet in 1x dekken. Van lichtblauw naar lila is geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor alle zekerheid eerst met grijs overschilderen om daarna met 1 laag in het lila te zetten. Grijs dekt goed en laat zich het best dekken met één laag van om het even welke andere kleur, zelfs bv. geel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt helemaal
grijs werkt veel beter dan wit
De muurverf al op kleur kopen en dan 2 keer schilderen,en dan goed vet rollen dan is het zeker gedekt.