Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke grondkabel gebruik ik voor aanleg tuinverlichting?

voor 6 led lampen van 5 watt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
776

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ALs het 220 volt lampen zijn moet je VMVKAS kabel gebruiken en die minimaal 60cm diep ingraven. 12 volt kun je zo diep leggen als je wilt, zolang je er maar niet doorheen spit. Dat is niet gevaarlijk, maar je lampen doen het dan niet meer.

Toegevoegd na 29 seconden:
VMVKAS is die tuinslangdikke grijze kabel bij de bouwmarkt.
(Lees meer...)
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een 3 x 1,5 kw. is zwaar zat voor 6 led lampjes
moet wel grond kabel zijn maar dat gaf je zelf al aan.
http://www.elektrobode.nl/grondkabel-nexans-1-5-mm2/grondkabel-nexans-3x1-5-mm2-1.html
paulus811
12 jaar geleden
Idd, als het 220 volt is MOET je grondkabel nemen. En het is wellicht wat overdone om 30 watt aan lampen aan te sluiten, maar dunne grondkabel bestaat niet.

Andere antwoorden (1)

Ledlampen werken doorgaans op 12 Volt. Het is soms wenselijk om uw transfo's 230V/12V in huis aan te brengen. Op die manier bespaart u op de kostelijke grondkabel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik toch alleen maar ledlampen die ik gewoon in een fitting draai en dus gewoon op het lichtnet werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die bestaan tegenwoordig al in 12V met een E27 voet, zeer lange levensduur wat de hogere prijs zeker verantwoord.
Maar vooral veilig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was de link vergeten toevoegen http://www.ledlampendirect.nl/led-e27-lamp-12-volt-6-watt-vervangt-50-60-watt-gloeilamp.html

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding