sigmatex is wat woningbouwbedrijven gebruiken.

het kost wat, maar het is 1 keer smeren en je hoeft er niet meer naar om te kijken. bovendien is het schrobvast (wat echt lang niet altijd het geval is bij latex die speciaal voor vochtige ruimtes zijn)

heb het hier ook op de muren gesmeerd en wil nooit meer wat anders want haal echt alle vlekken eraf zonder dat de latex loslaat of beschadigd.

ik zweer erbij en hoef geen ander merk meer ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In de meeste doe-het -zelfzaken kan je badkamerverf kopen.Is speciaal bestand tegen vochtigheid.
12 jaar geleden
Het beste is een schimmelwerende
muurverf op waterbasis te gebruiken. Deze is verkrijgbaar bij de bouwmarkt.

De eerste laag latex schimmelwerende muurverf dient binnen 48 uur na droging te worden aangebracht (20% verdund).

Na 24 uur de tweede laag latex schimmelwerende muurverf op strijkdikte aanbrengen. Na verloop van tijd kunnen zich aan het plafond geelachtige druppels vormen. Deze worden veroorzaakt door het uitlogen van
de schimmelwerende stoffen. Dit is echter geen reden tot bezorgdheid. Je kunt deze druppels normaal afwassen met warm water en eventueel licht na behandelen met een schimmel/vocht & weerplekken reiniger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"binnen 48 uur na droging"- na droging van wat? Op die infokaart gaat het over behandeling bij schimmel. Daar gaat de vraag niet over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk. Overheen gekeken. Uitgangspunt was dat je in de badkamer schimmelwerende latex dient te gebruiken. Dus eerste deel van mijn antwoord is kul. Achter de rest sta ik wel.
ik wil niemand tegen spreken hoor, maar we hadden al een aantal x de woningstichting laten komen omdat we 'het weer' in de badkamer hadden en steeds terug kwam. ik neem aan dat die jongen de merken zoals hier boven beschreven gebruiken.... laatste keer heb ik gewone verflak gebruikt en...... sinds een jaar niks geen schimmel of dergelijke meer. ok het glanst want het was zijdeglans, maar totaal geen last meer van verkleuring en dergelijke.....