Hoe krijg je een lastige schroef los?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
43.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je echt schroef en niet bout?

Antwoorden (12)

Als het een schroef in staal is: inspuiten met trekolie of WD-40 en in laten trekken. Daarna flinke tik geven met een hamer en met goed passend gereedschap proberen los te draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het eens met Cola, die maakt de meest lastige of verroeste schroeven los.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is een fabel gebleken .
de mannen van myth-busters hebben dat getest .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een fabel maar bij ons zijn de nodige schroeven zo wel losgekomen.
Uitboren en eventueel met linkse tap schroeven verwijderen.
Andere optie is de koppen er af slijpen en de schroeven in het hout verdiepen dmv een drevel. Daarna gaatjes opvullen met houtvuller. (als het hier tenminste om een houtschroef gaat...)
escape
13 jaar geleden
Pak een schroevendraaier of een boor en zet hem in de andere stand waardoor hij de schroef eruit draait.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een schroef is een taps toelopende pin van metaal, voorzien van schroefdraad om hem in b.v. hout, of in een plug te draaien door middel van een gleuf in de kop. Als het met een goed passende schroevendraaier niet lukt,kun je proberen met een tang grip te krijgen op de schroef. Ik heb echter het idee dat je niet een schroef,maar een bout bedoelt en dan zijn er andere manieren, zoals b.v.ge gebruik van idd, cola.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef de schroef met een drevel een goeie tik en draai daarna met een goed passende schroevendraaier een heel klein stukje de schroef VASTER, vaak heb je met vast draaien een betere grip op de schroef dan los draaien, probeer daarna de schroef los te draaien, meestal lukt dit wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 voor een goed passende schroevedraaier.
Vaak helpt het om de schroef een tik loodrecht op zijn kop te geven , (zolang het niet om een houtschroef gaat) ,Goed inspuiten met kruipolie is al gezegt . Wat ook vaker lukt is , even proberen iets vaster te draaien , als dat gaat gaat hij ook los ! Anders een slagsleutel gebruiken , of voorzichtig uitboren ! succes .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed vasthouden en hard trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Gast21749;

Ligt er ook aan in welk materiaal die schroef vastzit. Bij metalen is bevriezen vaak een optie. Dat kan met speciaal spul van Loctite, zie linkje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens IMAL (=Ik Maak Alles Los). Een kruipolie echt goed werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst proberen wat vaster te draaien.
Als dat lukt kan die ook losser.

Slagschroevendraaier kan je daar goed voor gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aan je man vragen