Moet je glasweefselbehang verven of kan je het ook zo houden als het is?

Toegevoegd na 18 minuten:
Op de website van behang-schilderen.nl staat het volgende:

'Een glasweefselbehang is een ‘weefsel’. Het is geweven van dunne glasdraden, heeft een enigszins open structuur en zal altijd afgewerkt moeten worden met een geschikte muurverf.'

Maar op andere websites kan ik eigenlijk niets vinden dat het verplicht moet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trust me, dat ziet er niet uit! Vaak is de ondergrond ook niet egaal en in 1 kleur en die verschillende kleuren zie je ook gewoon.

Het beste antwoord

Glasweefsel is niet bedoeld om onbehandeld te laten. Juist door de poreuze / open structuur zal je het behang één of twee keer met muurverf af moeten werken (bij een voorgeschilderd type eventueel 1 x)
Behandel je onbehandeld glasweefselbehang niet, dan kan vlekvorming in de ondergrond doorschijnen, het glasweefsel zal sneller vuil oppakken en moeilijk te reinigen zijn én de glasvezels zullen blijvend irriteren bij contact met de huid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je moet natuurlijk niets, maar als je onbehandeld glasweefselbehang hebt geplakt, ziet het er natuurlijk niet zo mooi uit als je het niet verft. Tenzij je het wel mooi vindt natuurlijk, dan laat je het gewoon zoals het is!

Als je behang als een keer voorbehandeld is, kán het zijn dat je het niet hoeft te verven, maar meestal zul je (als het goed droog is) er toch nog een keer overheen willen gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net wat je zelf wilt. Niets is verplicht maar de effecten zijn natuurlijk legio met kleuren. Het is er wel voor gemaakt Ik bedoel naturel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zulk behang wordt gebruikt als ondergrond tegen zuigende muren die je wilt verven. Het is eigenlijk niet gemaakt om als decoratie behang te gebruiken.
Als je het op je muur lijmt gaat de plaksrl in de gaatjes zitten.
Als je niet wil dan verf je er niet over heen, maar dan heb je dus een beschermlaag op de muur voor nop en wat oha niet mooi gevonden wordt. Alsof je een cadeautje met krantenpapier inpakt.
Dan kun je beter mooi decoratie behang uitkiezen, heb je ook nog eer van je werk...