Kun je met een mig-las net zo diep komen als met een electrische las?

Ik heb wel eens gehoord dat de warmte van de lassen verschillen, dat je bij dik staal beter electrisch kunt lassen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

ja, met mig-lassen kan je net zo diep dan wel dieper inbranden als met een elektrode. alleen zal je dan een professioneel apparaat moeten gebruiken met een lichtnet apparaat kom je niet hoger dan 160 ampère en las je normaal gesproken met een draad van 0,8 mm. maar er is ook 1 mm en 1,2 mm en er bestaat 1,2 gevulde draad, deze laatste kan je met 400 ampère lassen. is alleen te doen met een water gekoelde toorts
anders wordt alles veel te heet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die 160 ampere is dat te vergelijken met dat ik nu las met een elektrode van 3.25 mm op 220 volt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ondanks dat de aanvullende vraag niet is beantwoord vindt ik uw antwoord nuttig.