Wanneer je runder- of frituurvet koopt per 1/2 kilo, hoeveel 'standaard' (180 ml?) koffiebekers kun je daar dan - vermengd met vogelzaad - mee vullen?

In de klas op school willen we vetbollen voor de vogels maken. Maar hoeveel bollen kun je nu met een halve kilo vet, gemend met vogelzaad, maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1/2 kilo is (+/-) 500 ml

Antwoorden (1)

1kg zal ongeveer een liter zijn dus 6 bekertjes ca 3 voor halve liter
pas op als je papieren bekers gebruikt, als het vet te warm is dan zakken die als een plumpudding in elkaar en loopt al je vet over de tafel.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me erg weinig.....?
anneliez
12 jaar geleden
als ik het zo lees, mij ook, maar probeer het eens uit , met 0.5 liter water
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je ook kunststof - bijvoorbeeld yoghurt - bekertjes gebruiken, mits het vet niet te heet is?