Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik hout eerst schilderen en dan lakken, of eerst lakken en dan schilderen?

Ik wil namelijk een klein mooi kastje maken en deze zwart schilderen, is lak trouwens da m ook nodig of heb je aan verf genoeg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als aanvulling op de andere antwoord, eerst ontvetten, glad schuren en dan goed stofvrij maken. gronden met grondverf met een scheutje zwarte verf ( dan dekt het straks sneller en beter) er door goed laten drogen volgens beschrijving op de blik en dan licht opschuren en dan in 1 of 2 keer aflakken in de gewenste kleur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Gewoon zwarte lak/verf halen in de bouwmarkt. Als het kastje kaal hout is zou ik eerst een laag grondverf aanbrengen. Na het drogen minimaal 2 keer met de zwarte lak.

Het mooiste resultaat krijg je bij het gebruik van een roller ipv kwasten, en met heel fijn schuurpapier tussend e verschillende lagen verf schuren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eerst lakken en daarna verfen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat heeft de lak dan nut?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag mij wel eens af of mensen het verschil weten tussen lak en verf en niet zomaar wat kletsen.
Eerst even in de grondverf zetten,deze kan je ok op kleur laten maken. daarna lichtjes opschuren en aflakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou hem naar een professionele spuiterij brengen. Dan ben je zeker van een goed resultaat.

Ik ken een erg goeie spuiterij in Dordrecht. Dit is Ascoating. Ik weet niet waar jij woont, maar misschien is het wel in de buurt. Anders gewoon even googelen op meubels spuiten.

Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding