Hoe stop je uitzetting vd vulling van een keukenblad door vochtindringing op de naden?

Onvermijdelijk loopt er wel eens water over de rand van mijn keukenblad omlaag. Op de naad van de onderkant van het blad dringt een deel van het water naar binnen, waardoor het geperste hout wat is uitgezet en zo de naad steeds verder open drukt. Bovendien wordt het keukenblad zo dikker richting beneden en gaat daar straks op de bovenkant van de onderste deurtjes drukken.

Hoe stop ik dit?

Mijn idee is de naad opvullen met houtvuller en dan met lakverf erover. Maar misschien kan het beter?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Goed droog en schoonmaken en kitten met transparante siliconenkit. dan word het niet erger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er is niet echt een betere optie. Je kan het beter aanpakken, dan uitstellen met dergelijke 'trucjes'. Het beste is dus om het direct op te vullen. Dan ben je voorgoed van het probleem af.