Hoe verwijder je verf (hoogglanslak 2SU) van een houten parketvloer?

11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1 gelekte druppel, een omgevallen pot of de hele vloer?
constant
11 jaar geleden
dunne strepen langs de geschilderde plinten. waarschijnlijk niet goed afgetaped
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou het eerst proberen met een afbreekmesje of een raamkrabber met mesje.
Als je geluk hebt hecht de verf niet super goed. Als dat niet lukt schuren, schuur het er net niet helemaal af en pak dan fijner papier en schuur het er dan weer net niet af en weer fijner.

Het beste antwoord

Er zit niks anders op dan je vloer te schuren ,kan echt niet anders.Je kan bij de dhz een schuurmachine huren ,of een perket bedrijf in schakelen,maar goedkoper doe je het natuurlijk zelf.
Suc6 met de(grote) klus.

Toegevoegd na 2 uur:
bij ons was het in 1 dag gepiept,koste een paar euries maar we hebben weer een prachtige vloer.Onze kamer was 50 vierkante meter.En de vloer is weer als nieuw.
burgos
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf schuren is goedkoper, maar geen gemakkelijke klus. Het moet wel gelijk geschuurd worden: even ergens wat harder duwen en er is zo 2 mm meer af. Je kunt het beter laten doen door iemand met ervaring, vind ik.

Andere antwoorden (3)

schuren, schuren en schuren langs de randen van de vlek niet te hard schuren, ik zou het trouwens met de hand doen, vraag advies aan een vakman over het schuurpapier en kijk uit dat je niet te veel weghaalt!
succes !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
burgos
11 jaar geleden
Met de hand? de hele vloer? pffffffffffff
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ai, ik ging ervan uit dat het gemorste verf en dus een vlek was!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ dat had je goed gegokt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjewel voor de plus.
het was niet eens een gok, ik kan het mij niet voorstellen dat iemand een hele parketvloer met hoogglanslak zou bewerken! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha
Hoogglans wit heb ik wel eens gezien op een vloer, niet mijn smaak hoor.
Dat word inderdaad een hele klus,ik denk dat je het nooit helemaal kaal krijgt geschuurd ivm verf die in de houtnerf blijft zitten.
Misschien is het wat om de vloer in een andere kleur te schilderen? Dit scheelt een hoop tijd en gedoe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een 2SU lak is best te verwijderen met afbijtmiddel.Hier is het ene produkt het andere niet.Organisch of anorganisch.Ga naar de vakman, en niet naar zo een superdinges, waar men maar soms een geijkte uitleg krijgt.Deze karwei hoeft niet smerig te zijn, als je oplet, en niet te vlug wil werken.Er komt meestal neutraliseren bij van het produkt residu, dus is het zéér nuttig de voorschriften op te volgen.Persoonlijke beschermingsmiddelen (PMB'S) zeker gebruiken met dit soort produkten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ maar dan moet er geen andere laklaag onder zitten die er niet vanaf mag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan, in dat geval, na een eerste verwijdering, neutraliseren, en vlakschuren.Maar, ik denk dat je, wanneer je een renovatie wil doen, je er toch het oude materiaal er volledig afhaalt.Om te vlakken is dan weer schuren een noodzaak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt wat je zegt hoor, maar in de reacties staat ondertussen dat het alleen om de randjes gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok Jack, had het niet gezien, maar als het om een vlek gaat, kan de werkwijze ook toegepast worden.Alleen tot op een scheiding werken, langs en kop, het gehele stuk.Met aceton bereik je plaatselijk ook wat.Grtjs