Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wij willen een spiegel van 23 kilo aan een muur hangen, muur is van gipsbeton en 8 cm dik. Ik lees wokkelpluggen en schuin naar beneden boren. Tips ?.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik adviseer door dit werk door een professional te laten doen. Gipsbeton is minder sterk dan gewoon beton, en omdat dit een mengsel is van verschillende stoffen is de sterkte van het gipsbeton afhankelijk van de samenstelling.
Mocht dit het geval zijn lijken wokkelpluggen me een goede oplossing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga je even verdiepen wat er in de doehetzelf zaken te koop is, op de verpakking kan je lezen welke pluggen voor welk doel je nodig hebt en ook de max. belasting per plug.
Wokkelpluggen lijken me wel goed, maar er zijn misschien betere soorten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Netjes boren, gewoon recht, niet op de klopstand als dat niet nodig is, het begin zeker niet op de klopstand.
Gat uitzuigen met een stofzuiger.
Een universele 8mm plug van goeie kwaliteit (fischer) is voldoende.
23 kg lijkt veel maar het is dood gewicht en het trekt niet aan de schroef. Een plank of kapstok is wat dat betreft zwaarder voor een plug.
De schroef is net zo belangrijk als de plug, lees op de verpakking van de plug welke schroef erbij hoort.

Wokkelpluggen zijn nog beter, maar dan wel de goeie.
Er zijn ook metalen maar die zijn voor gipsplaten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding