Is zwarte duct-tape vochtbestendig?

In mijn geval; kan ik het gebruiken om de kieren van mijn raam te dichten van binnenuit? (dus met de sticky kant naar buiten)
Blijft het dan wel lang zitten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Als u echt Duct tape gebruikt dan is deze wel vocht en/of water bestendig. Het probleem is alleen dat bij het verwijderen (ik begrijp uit u verhaal dat u het tijdelijk wilt gebruiken) het heel veel lijmresten achter laat en het schilder werk beschadigd kan worden.
Ik raad vaak aan om hiervoor gaffer tape te gebruiken.
Dit tape soort is van het merk NICHIBAN en wordt gebruikt in het theater en film wereld. Natuurlijk kan je dit ook kopen bij de vakhandel ijzerwaren en gereedschappen.
Deze tape raden wij vaak aan bij schuiframen, omdat dit soort ramen niet met tochtband te dichten is.
Gaffer tape laat nagenoeg geen lijmresten achter.
Of het schilderwerk beschadigd is eerder afhankelijk van de kwaliteit van het schilderwerk dan aan de gaffer tape.

Onder staande link kunt u de gegevens van gaffer tape lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zeker, kijk maar eens naar dit schip! Net zoals de grijze variant. Wel de vlakken goed ontvetten. Dát heeft wel als nadeel dat achteraf de (misschien aanwezige) verf kan worden losgetrokken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik jouw was zou ik dat niet doen,plakt veel te sterk,ik denk dat je al je verf er van aftrekt. Als ik jou was haalde ik een rol schilders band,waar je schilders werk mee afplakt.
Blijft goed zitten en is niet zo sterk.
Suc6
burgos
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Daar moest ik ook gelijk aan denken,ik ben ook bang dat je de verflaag meetrekt.
Volgens mij kan je beter met een mousse tape werken. Daar zit een zelfklevend laagje op en werkt zeer vlot. Verkrijgbaar op rollen van verschillende breedtes. Die is dan permanent en kan volgend jaar zijn diensten terug bewijzen. Doordat het in de slag van het raam aangebracht wordt is ook nog onzichtbaar en dus veel properder.