Hoe komt het dat mijn latex los laat en klontert als ik mijn plafond schilder?

Na dat ik een reeds met latex gesausd plafond de randjes heb gedaan, laat het los als ik het overlap met de grote roller. Het lijkt alsof het klontert. Ik vraag me af hoe het komt. De huidige laag blijft wel vast zitten

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik denk dat de ondergrond eerst schoon moet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
je kunt er ook eerst een primer op zetten dan houd het meestal wel
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beide niet het geval, ondergrond schoon en zelde soort verf er al op
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
kan zijn idd dat de huidige laag vettig is, zo niet zou het gewoon moeten gaan. foto?

Het beste antwoord

Zeer waarschijnlijk is dit plafond ooit behandeld met zg "witkalk", echt hopeloos spul dat je zult moeten verwijderen want anders blijf je problemen houden.

Het gaat dan meestal over plafonds in oude huizen want het is al jaren niet meer gebruikelijk niet op de plafonds te smeren.

Maar als je over witkalk latex probeert te doen gaat het bladderen.
Met een kwast valt dat nog mee want dan strijk je voorzichtig, met een roller "trek" je aan de oude laag en die komt dan mee.

zie ook de link

Toegevoegd na 1 minuut:
In de tweede link staan wat tips om het plafond schoon te krijgen
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De oude laag laat niet los zoals bij een plafond met witkalk. De nieuwe laag laat los als ik er na 30 sec drogen weer overheen ga. Ik ben zelf schilder. En dit is nooit voorgekomen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De oude laag was misschien een laklaag. Daar pakt latex niet echt op. Wel nadat je de laag eerst goed ontvet met een soda-oplossing en een grondverf (van goede kwaliteit) op waterbasis toepast.