Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de beste plek voor een rookmelder wanneer boren in muren en plafond geen optie is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt een rookmelder ook plakken met goed dubbelzijdig plakband. Wel eerst ontvetten met ammonia.

Wat in jou huis de beste plaats is, kunnen wij niet bepalen. Dit hangt van jouw woonsituatie af. Heb je bijv. een trappenhuis of is alles gelijkvloers?
Over het algemeen is de hal een goede plaats omdat je het alarm dan goed hoorbaar is en je de deur nog als vlucht weg kunt gebruiken zodra het alarm afgaat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik voeg nog een link bij voor wat meer informatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je hebt tegenwoordig bij de bouwmarkt speciale bodemplaatjes krijgen die je kan plakken aan het plafond waar je dan de rookmelder tegenaan kan plakken (magnetisch).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat rook opstijgt heb ik m'n rookmelder bovenop m'n ouderwetse omaklok gezet, die hangt nogal hoog aan de muur.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Ik heb ze geplaatst in de halletjes bij de trappen.
Rook stijgt altijd omhoog, dus zal het trapgat zoeken.
De rookmelders zijn voorts aan elkaar gekoppeld... gaat er één, dan gaan ze allemaal af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding