Wat voor risico's zitten er aan zelf installeren van een airco?

Naast geen garantie, lekkage en vroegtijdige deffecten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je de kennis? Ja dan is de vraag overbodig. Heb je de kennis niet, blijf er dan af. Je hebt daarvoor trouwens zeer dure apparatuur nodig, die je niet kan huren. En de gas kan je ook niet kopen. Toegevoegd na 5 minuten:
Ik ken iemand die zijn airco vulde met LPG. De installatie werkte niet, de compressor was kapot en hij had een bom gemaakt, die gelukkig niet ontploft is.

Het beste antwoord

Afgezien van de door jezelf genoemde problemen kan je het volgende meemaken:
- verkeerde berekening van de benodigde capaciteit, daardoor heb je of te weinig koelcapaciteit of te veel. Dus niet wat je wil hebben, of te duur.
- op de verkeerde plaats gemonteerd, dat heeft het effect dat niet de ruimte op de juiste manier gekoeld wordt maar slechts een deel van de ruimte koel is.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!
Ik ga kijken naar een zibro plug and play.

Andere antwoorden (1)

1 van de mogelijke dingen die je over het hoofd kan zien is:
Dat je buiten het koelen om ,het apparaat ook prima en heel voordelig kan aanwenden om je kamer te verwarmen!Laat dus ook eerst doorrekenen welke capaciteit je hiervoor nodig hebt.
Waardoor het apparaat door het verwarmen in de winter,de kosten voor een groot deel terug betaald,van het koelen in de zomer!
Succes!