Maakt het bij zonwerende statische raamfolie uit welke kant naar buiten is gericht?

Zie alleen als voorbeeld het volgende product
Ik overweeg dat op de ramen te plakken.

Je kunt er echter voor kiezen het materiaal op de binnenkant aan te brengen of aan te buitenkant.
De laag die naar buiten is gericht is daardoor anders natuurlijk.

Heeft dit invloed op de zon- en warmte werende eigenschappen en op de mate waarin je nog naar buiten kunt kijken?

Toegevoegd na 17 seconden:
http://www.bol.com/nl/p/statische-zonwerende-folie/9200000035840622/?Referrer=ADVNLGOO002035-G-13210158617-S-94322879838-9200000035840622

8 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Ja, dat maakt uit, dit omdat het de bedoeling is, dat je wel naar buiten kunt kijken. Een kant van het folie is gekleurd, ik vermoedt dat die kant naar buiten gericht moet. Maar om het zeker te weten, kun je een reststukje op het raam "plakken" zodat je ziet wat binnen en buiten hoort.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit soort produkten "plakt" middels statische elektriciteit op het raam. Uiteraard alleen binnenshuis te gebruiken. De "plakkant" is bescherm met folie, die haal je er af vlak voordat je het produkt aanbrengt. Zorg ervoor dat het raam schoon, pluis- en vetvrij is en meestal (zie gebruiksaanwijzing) besproei je het raam eerst met water voor een optimale hechting. Ik zie ook dat er een rakel (wisser) wordt meegeleverd, waarschijnlijk bedoeld om dat water daarna naar de kanten weg te werken. Als je het goed doet, krijg je strak resultaat. En doordat geen lijm gebruikt wordt, is produkt ook makkelijk weer te verwijderen en kan zelfs opnieuw gebruikt worden.